Alla inlägg under december 2013

Av Mia Andersson - 9 december 2013 12:14

 

Jag älskar Nikes slogan men just nu känner jag mig så här. Efter en helg med både med och motgångar så känner jag mig som en sur disktrasa. Både kroppsligt och känslomässigt. Vill helst av allt dra filten över mig i soffan, bli varm och vakna upp på en bra dag. Men nu är det en ny träningsvecka, en ny vecka med nya möjligheter. Precis som den lilla kycklingen säger "imorgon är en ny dag". Ikväll blir det tabata med underbara energigivande medlemmar, chins och dips. Har en del frustration och ilska som behöver få utlopp. 


Av Mia Andersson - 5 december 2013 13:06

 

Var länge sedan, har varit dålig på att uppdatera mig. Varit en lite turbulent tid privat, sånt man gärna VILL skriva om men som kan göra mer skada än nytta. Den här sidan ska ju trots allt handla om träning och min väg till fitness five, inte mitt privatliv.


Nu har det snart gått fyra veckor sedan jag bedtämde mig för att satsa och visst märker jag skillnad. Orkar mer och känner mig starkare vilket gör att jag blir ännu mer motiverad. Har lång bit kvar men jag känner resultaten komma sakta. Chinsen är väl det som kommer ta längst tid. Sa ju att jag skulle göra en hel efter fyra veckor men jag får nog känna mig besegrad. Dipsen har jag förbättrad, gör nu nio stycken. På bröst gör jag 13 st på 36 kg, kan hålla 100 sekunder på biceps med tävlingsvikten. Bara att träna på att hålla ett lite högre tempo. 60 kg på ben är tungt och jag håller inte i 100 sekunder om jag ska hålla ett bra tempo, gör jag det sakta så går det men det behövs mer. 

Ska efter nästa vecka utvärdera detta träningsupplägg och se vad som behövs justeras. 


Ikväll blir det dock fokus på annat, nämligen kettlebell med alla underbara medlemmar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Strong is the new skinny

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards