Alla inlägg den 26 november 2013

Av Mia Andersson - 26 november 2013 14:09

 

Tänk om man kunde byta ut vissa delar på sin kropp. Då pratar jag inte om att jag är missnöjd med min kropp, får små bröst eller stor rumpa. Nej , jag älskar min kropp men skulle gladeligen byta ut insidan av min mage och tarmarna. Är nu inne på tredje dagen av ej fungerande mage, usch! 

Trotsade tröttheten igår och svidande om för gymmet. Kändes dock bra när jag väl var igång, dispens gick riktigt bra. Gjorde sju korrekta innan krampen infann sig. Efter chins och dips kom dock illamåendet och jag var tvungen att få i mig något och få upp blodsockret. Köpte en proteindrink i repan vilket resulterade i att magen svällde upp till en som skulle vara gravid i åttonde månaden och jag ville bara kräkas. Hem och hoppade in i duschen och somnade som ett barn efter julafton. Vaknade imorse och kände mig pigg fräsch och hungrig. Gött tänkte jag! Men det ångrade jag ganska snart. Den där proteindrinken som innehöll alldeles för mycket socker och kolhydrater för min lilla mage förstärde hela min morgon. Fick lyfta på luren och ringa till jobbet och säga att jag tyvärr måste stanna hemma.  

Efter några timmars pendlande mellan soffan och badrummet lugnade magen åter ned sig och jag insåg att jag måste hämta ut mina näringsdrycker ändå. Vill ju så gärna kunna äta vanlig mat för att klara av vardagen och träningen men vissa perioder fungerar det inte. Så nu är kylskåpet fyllt igen. 

En annan sak som gör sig påmind när dessa perioder kommer är kaffets och koffeinets inverkan i mitt liv. Min mage är inte så förtjust i kaffe sådana här dagar men det är tyvärr jag och mitt kaffeberoende. Inget kaffe i innan kl 11 innebär en djävulusisk huvudvärk.  Så nu har jag precis tagit en liten espresso och hoppas nu på det bästa. Huvudvärken är borta, hoppas bara att magen inte  protesterar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Strong is the new skinny

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards